Overslaan en naar de inhoud gaan
No Longer Lost

NoLongerLost verovert consumentenmarkt met nieuwe merkidentiteit

Itemlost, een innovatief Track & Trace bedrijf uit Zoetermeer, heeft vandaag haar nieuwe merkidentiteit bekendgemaakt: NoLongerLost. Met het uitgangspunt 'Bring back happiness' helpt NoLongerLost wereldwijd om verloren voorwerpen terug te brengen naar hun eigenaar.

Het begon met de verloren hockeystick van oprichter Gino de Vin: ‘Na een training kwam ik er thuis pas achter dat ik mijn nieuwe stick kwijt was. Na drie dagen stress begreep ik dat iemand deze per ongeluk had meegenomen. Ik ging op zoek naar iets waarmee je gevonden spullen eenvoudig kunt terugbrengen naar de eigenaar. Ik vond niks en bedacht toen zelf maar dat het handig was om een QR-code op m’n hockeystick te plakken. Zo ontstond het idee voor Itemlost.’

Laagdrempelig spullen terugbrengen

De drie merken Itemlost, Personlost en Petlost zijn ondergebracht in NoLongerLost. Vanaf vandaag is NoLongerLost de nieuwe naam voor de laagdrempelige manier om verloren spullen terug te brengen naar de rechtmatige eigenaar. Dat geldt niet alleen voor voorwerpen zoals sleutels, koffers, telefoon of laptop, ook voor zoekgeraakte kinderen op het strand of weggelopen huisdieren biedt NoLongerLost een oplossing.

Eenvoudige werking

Het werkt heel eenvoudig: de vinder scant de unieke QR-code, verifieert zijn e-mailadres en komt zo direct in contact met de eigenaar. Uit onderzoek blijkt dat zeker 80% van de mensen eerlijke vinders zijn die zonder gedoe gevonden voorwerpen willen terugbrengen. NoLongerLost kan niet voorkomen dat iets kwijtraakt, maar de kans om het terug te krijgen is met deze oplossing groter geworden.

Eerlijke en positieve maatschappij

Marco Gons, medeoprichter van NoLongerLost: ‘We geloven dat NoLongerLost bijdraagt aan een eerlijke en positieve maatschappij. Dat is voor ons bedrijf misschien wel de belangrijkste drijfveer. Door de chaos op luchthavens van vorig jaar waren veel vakantiegangers bang om hun bagage kwijt te raken. Daardoor kregen we steeds meer directe aanvragen van consumenten voor onze labels en sleutelhangers. Diverse bedrijven, zoals ING, Gazelle, Princess Traveller, Privium en Silca maakten al gebruik van onze oplossingen. Door de vele aanvragen van individuele klanten zagen we ook de kansen op de consumentenmarkt. De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt om onze visie en waarden te vertalen naar een krachtige merkidentiteit, die past bij onze ambities om naast de b2b-markt ook de consumentenmarkt te veroveren.’